WooCommerce
Pénztermelő Vállalkozás Kihívás

Mi az a titkos modell, amit még egyik old-school marketing guru sem osztott meg veled?

A titkos modell, amiről minden old-school marketing guru hallgat | Tudás | Digitális Vállalkozás

A Pénztermelő Vállalkozás Kihívás 3. részében megismerheted a titkos modellt, amit még egyik old-school marketing guru sem osztott meg veled.

KÉP FORRÁS: DIV Akadémia

Szilvágyi-Szeli Péter vagyok, a Pénztermelő Vállalkozás Kihívás instruktora, a Digitális Vállalkozás online közösség és a DIV Akadémia alapítója és szakmai vezetője.

Üdvözöllek a Pénztermelő Vállalkozás Kihívás kurzussorozatának 3. részében. A kihívás eddigi 3+1 részében ezt a tudást szerezhetted meg:

  • 0. részben részletesen megismerhetted az okokat, amiért létrehoztam ezt a 6 részes tudássorozatot.
  • Az 1. részben azt mutattam meg, hogyan építhetsz vállalkozóként sikeres vállalkozást és élhető életet egyszerre.
  • 2. részben megosztottam veled, hogy miért nem működnek többé a klasszikus vállalkozási modellek.

Rendben, a klasszikus vállalkozásoknak annyi. De mi a megoldás?

Folytassuk a munkát ott, ahol abbahagytuk a Pénztermelő Vállalkozás Kihívás 2.részének végén. Az előző részben felismertük, hogy a technológia határok nélküli, radikálisan skálázható, képes az azonnali tranzakcióra és automatizálható, ráadásul mindezek miatt exponenciálisan fejlődik.

Ezek teljesen új kihívások, amikre teljesen új megoldásokat kell találnia a gazdaság szereplőinek, így neked is. Észrevetted a változást a gazdasági hírekben? Tíz évvel ezelőtt még a tőzsde volt a király. Akinek pénze volt, az tőzsdézett. A pénzemberek a méregdrága öltönyökben rohangáló brókerekben bíztak. És kikről szólnak most a hírek?

Kik mögé álltak be a pénzeszsákok? Kikbe fektetik vég nélkül a pénzüket? Technológiai startupokba.

Kapucnis pulcsis srácok és csajok farmerban, egy laptoppal a kezükben olyan megoldásokat hoznak létre, amelyekkel komplett iparágakat írnak újra vagy éppen új iparágakat teremtenek. Az utóbbira a legjobb példa a big data őrület, ami néhány éve egyszerűen nem létezett, ma pedig az egyik legdinamikuabban fejlődő, milliárd dolláros iparág.

Doug Leone, az egyik legsikeresebb és legnagyobb kockázati tőkebefektető alap, a Sequoia Capital partnere egy Forbes interjúban egyértelművé tette: a pénz megszámlálhatatlanul áll rendelkezésre a befektetők részéről, gondot inkább az okoz, hogy több a pénz, mint a jó befektetési célpontot jelentő ötlet.

A pénzemberek tehát letették a voksukat a technológiai forradalom mellé, és ezzel el is dőlt a világ sorsának iránya jó időre.

Ez pedig azt jelenti hogy a jövőben kizárólag az újgenerációs vállalkozások fognak tudni versenyben maradni és bőséget produkálni.

Újgenerációs vállalkozások

Gondolom ezek után nem kell külön hangsúlyoznom, hogy milyen fontos, hogy megismerd az újgenerációs vállalkozások jellemzőit, és ezek alapján minél előbb elkezdd a saját vállalkozásodat újgenerációs alapokra építeni.

Most megsoztom veled az újgenerációs vállalkozások 7 legfőbb jellemzőjét. Azt a 7 jellemzőt, amit egyik old-school marketing guru sem osztott még meg veled ebben a formában soha. Őszinte leszek veled: iszonyatosan meg kell tudnod választani, kire hallgatsz a vállalkozásod építése során.

A legtöbb online marketing guru, bármennyire online, bármennyire marketing és bármennyire guru, komoly károkat tud okozni a vállalkozásodban. Miért? Két dolog miatt.

1. A legtöbb online marketing guru az utolsó izzadságcseppjéig old-school

Nem szeretnék neveket sorolni, mert nem ez a lényeg. A lényeg, hogy az old-school online marketing gurut az őt körülvevő jelenségekről már messziről felismerheted. Ha pedig felismerted, nagyon tedd mérlegre, hogy miben és mennyire hallgatsz olyan megmondó emberekre, akik:

  1. Papírkönyvet írnak digitális témákról. Mire nyomdába megy, már nem igaz a fele. Érzed a gagyihatást?
  2. A weboldalaik, landing oldalaik otrombák és technológiai szempontból elavultak. Hogyan higgyek nekik, hogy bármit is tudnak a digitális marketingről?
  3. Érettségi öltönyben vagy ing-pantalló kombinációban jelennek meg. A digitális világ pont arról szól, hogy egy szál alsógatyában is átírhatsz iparágakat, és tojsz bele, hogy mi a dress-code.

2. A legtöbb online marketing gurut nem érdekli a vállalkozásod

A legtöbb online marketing guru kizárólag abból indul ki, amit ő tud. Egy cseppet sem érdekli őket a te vállalkozásod. Az persze önmagában nem lenne gond, hogy azt hájpolják, amihez értenek: Google AdWords, Facebook marketing, marketing automatizálás, stb.

A probléma az, hogy úgy állítják be neked, hogy ez az egyetlen hiányzó láncszem, a megváltó manna a vállalkozásod számára, és utána minden szuper lesz. Aztán nem lesz.

Az alapokkal egyáltalán nem foglalkoznak. Simán lyukat beszélnek a hasadba, hogy hirdess a Facebookon, mert az most nagyot üt.

Csak egy gond van: ha klasszikus vállalkozási modellre épül a vállalkozásod, nyomhatod a Facebook marketinget vagy az AdWords-öt, az egyetlen eredménye az lesz, hogy hamarabb zárhatod be a boltot.

Ez olyan, mint amikor az 1200-as Ladára veszel egy kipufogóvéget a Tesco-ban, és azt hiszed, jobban fog menni az autó. Pedig nem fog. Ahhoz, hogy jobban menjél, le kell cserélned a Ladát, mert elment mellette a világ.

Ezért nagyon legyél gyanakvó, ha valaki meg akarja mondani a tutit neked, de a fenti jelenségeket véled felfedezni rajta.

Engem érdekel a vállalkozásod, és azt szeretném, ha az elkövetkezendő 5 éven belül át tudnád kormányozni a 80% bukásra ítélt vállalkozás közül a nyertes 20% oldalára.

Erről szól a Pénztermelő Vállalkozás Kihívás is, és ezért osztom meg veled az újgenerációs vállalkozások 7 fő jellemzőjét.

Az újgenerációs vállalkozások 7 fő jellemzője

1. Növekedés vs. marketing

Az új generációs vállalkozások felismerték és ki is használják az internet egyik legkarakteresebb jelenségét, a 95/5-ös szabályt.

Míg az analóg vállalkozások világában a piacvezető 10-20, brutális esetben 30%-os piaci részesedést hasít ki a biznisztortából, ez a digitális világban teljesen másképp működik: a piacvezető 95%-ot birtokol, míg az összes többi szereplő együttesen osztozik a maradék 5%-on.

Gondolj vissza pl. a webes keresőmotorok versenyére: nagyjából egyidőben indultak el a szereplők. Tíz év múlva Larry Page és Sergey Brin a Google-lel birtokolta a keresések 95%-át, a többiek pedig a fennmaradó 5%-on marakodnak azóta is.

Mi befolyásolja, hogy ki nyer az online térben?

Ez a digitális technológia egyik legjobb tulajdonsága: az nyeri a versenyt, aki a felhasználók számára a legjobb, legkényelmesebb, legegyszerűbb megoldást szállítja le, a megfelelő időben. Ideig óráig meg lehet vezetni pénzzel, lufival a felhasználókat, de tartósan az nyer, aki a felhasználók problémáját a legtökéletesebben oldja meg.

A keresők esetében a Google megoldása vált be a legjobban, miszerint katalogizálja az internet tartalmát, így aztán ez terjedt el, mert a felhasználók ezt kezdték el használni. Ennyi. Így működik a piaci verseny a weben.

A 95/5-ös szabály miatt az új generációs vállalkozások a klasszikus marketing megoldások helyett a gyors növekedésre hajtanak.

Az a céljuk, hogy mielőbb a lehető legtöbb felhasználóval megismertessék a megoldásukat az adott problémára, és ők lehessenek azok, akiknek a megoldására a legtöbben leteszik a voksukat.

Neve is van ennek a szemléletmódnak, úgy hívják, growth-hacking, bénán lefordítva “növekedéshekkelés”. Mivel ez most nem egy growth-hacking kurzus, nem megyünk bele részletesen a growth-hacking témájába, hiszen ebben a pillanatban nem is ez a fontos.

Ami most számunkra ebből fontos, hogy a 95/5-ös szabály miatt a klasszikus marketinggel szemben az új generációs vállalkozások a növekedést helyezik előtérbe.

Mi a különbség a marketing és a növekedés között?

Sok meghatározás létezik mindkét szemléletmódra, az igazi különbség azonban a következő definíciók segítségével szemléltethető a legjobban.

Mi a marketing? Termékek és szolgáltatások eljuttatása a koncepciótól a vevőig. Ezzel szemben a növekedés? Leszállított érték- vagy hasznosság egységek mennyisége.

Alapvetően persze mindkét szemlélet célja az, hogy üzleti értéket teremtsen, ebben természetesen megegyeznek, a különbség abban rejlik, hogyan teszik mindezt.

A klasszikus marketing dupla bevételhez dupla marketing büdzsét társít. Ez nyilván nem pontos így, de a különbség megértéséhez fogadjuk el a nagyságrendi megközelítést. Több kólát akarunk eladni? Többet költünk marketingre.

A növekedés azonban olyan trükköket és megoldásokat keres, amellyel exponenciálisan növelheti a leszállított érték mennyiségét, hogy minél hamarabb elérje a lehető legnagyobb felhasználószámot.

A PayPal pl. a korai szakaszában minden új ügyfélnek és az őt meghívó ismerősének 10$-t adott ajándékba. Így 20$-ba került nekik egy új felhasználó, ami nem kis befektetés volt a részükről. Viszont több tízmillió felhasználót hozott nekik, amivel azonnal az online fizetés éppen akkor alakuló piacán alapvető sztenderddé váltak.

Az Instagram azzal, hogy a fotóinkat megoszthatjuk a legnagyobb közösségi oldalakon, mint a Facebook vagy a Twitter, viharos sebességgel növelte az ismertségét és törvényszerűen a felhasználószámát is. A történet végét már tudjuk, a Facebook 1,1 milliárd dollárért felvásárolta őket.

A Dropbox ingyen tárhely mennyiséget adott azért, ha ajánlod a szolgáltatást a közösségi oldalakon, az e-mail listádon. A felhasználószámuk 2 év alatt 100 ezerről 4 millióra ugrott.

Nagyon fontos tehát, hogy beégessük az elménkbe: az új generációs vállalkozások első és legfontosabb célja a gyors növekedés.

Ez volt tehát az új generációs vállalkozások első jellemzője.

2. Felhasználó vs. vevő

A klasszikus marketing mire koncentrált? A vevővé konvertálásra. Csak az számított, hogy valaki vevővé váljon. Vegye meg a motyót, aztán tipli. Ha panasza, kérdése volt, akkor már nem törtük magunkat annyira. Csak arra költöttünk, ami a közvetlen eladást szolgálta. Hiába volt letörve a kilincs az üzlet ajtaján, hiába volt kőhülye az eladó, ha ott lehetett az adott terméket megvenni, mert az volt a legközelebb, akkor ott vettük meg.

A második nagy különbséget az új generációs vállalkozások és a klasszikus vállalkozások között ugyancsak az internet hozta. Az interneten ugyanis felhasználók vannak, és minden megoldás pontosan ugyanolyan gyorsan elérhető, mint a másik, nincsenek fizikai távolságok vagy akadályok.

Ezért a weben kiemelt figyelmet kell szentelni annak, hogy milyen a felhasználói élmény, mert könnyen elveszíthetjük a látogatót, és lőttek annak, hogy vevővé váljon.

Ha nem egyértelmű egy webáruház kosárfolyamata, vagy éppen túl sok lépésből áll, ha nem tudjuk összehasonlítani a termékeket, ha nem találunk egy a vásárlói döntés meghozatalához számunkra szükséges információt, akkor elhagyjuk az oldalt, és egy másik oldalon elintézzük a vásárlást, még abban a percben.

Az interneten, ha valami rossz, azt a felhasználók figyelmen kívül hagyják.Ahhoz, hogy sikeres legyél a weben, a felhasználói élményt kell kimaxolnod.

Mindenre figyelned kell, hogy a felhasználónak maradandó élmény legyen a látogatás még akkor is, ha most még nem érett meg a vásárlásra.

Most mondhatod persze, hogy jó-jó, de azért az élet nem csak a webből áll, ez miért lenne érvényes a vállalkozásod offline elemeire?! Megnyugtatlak, offline is pontosan ugyanígy működik minden, és a leggyorsabb piaci szereplők már rég beépítették a felhasználói élmény elemeket a vállalkozásukba.

A Starbucks-ban például azonnal rád köszönnek, amikor belépsz. Nem is fogsz kifordulni, ha már ilyen kedvesek, nem? Ráírják a keresztnevedet a pohárra, és már a neveden szólítanak, amikor elkészült a kávéd. Hát nem jófejek? Zárásként pedig rád köszönnek, amikor kimész, csak hogy el ne felejtsd, milyen jó itt, a Starbucksban kávézni.

Ezért az offline felhasználói élményért még azt az apróságot is megbocsátod nekik, hogy többe került a kávéd és a muffinod, mint egy komplett ebéd egy kellemesebb bisztró étteremben.

Fontos tehát, hogy megértsd: az újgenerációs vállalkozások felhasználókban gondolkodnak, nem vevőkben. A felhasználói élmény, nem pedig az azonnali vásárlás az első. Ha jó a felhasználói élmény, a vásárlás jönni fog, csak idő és kitartó utánkövetés kérdése.

3. Egyszerűsítés

“Az egyszerűség a végső kifinomultság.”

Ezt a megmondást sokan Steve Jobsnak tulajdonítják, és bár valóban Jobs tette népszerűvé világszerte, eredetileg Leonardo Da Vincitől származik. Da Vinci azért nem tavaly fogalmazta meg ezt a gondolatot, de soha nem volt talán annyira időszerű, mint ma és a közeli jövőben.

A technológia ugyanis extrém módon felpörgette a fordulatot az emberek életében. Eljutottunk a türelmetlenségnek arra a fokára, hogy ami nem végezhető el önmagától értetődő, intuitív módon, azt egyszerűen eldobjuk.

Jobs ezzel nyerte meg a legnagyobb csatát a mobil és tablet piacon. Láttál már 2-3 éves gyerekeket és 75 éves nagymamákat iPhone-t és iPad-et használni? Úgy kezelik, mintha így születtek volna. A többi gyártó termékét nem láttam még így használni. Ezt nevezik intuitív felhasználói élménynek, az alapja pedig az egyszerűség.

Nem is gondolnád, milyen nehéz egyszerűsíteni a vállalkozásodat, miközben a technológia csábítóan hívogat a jó bonyolult megoldások felé.

Az új generációs vállalkozásoknak tehát az egyik legnagyobb kihívás és feladat: a lehető legegyszerűbben megoldani a felhasználó problémáját, a lehető legkevesebb idő alatt.

4. Veszteség minimalizálás

Ha vállalkozó vagy, bizonyára volt már olyan ötleted, aminek nekiestél, jó nagy energiával megcsináltad a kívánt végeredményt, aztán pislogtál, hogy miért nem működik. Ma már ez nem fér bele a versenybe, mivel a technológia úgy felpörgette az üzletet, hogy nem babusgathatod az ötleteidet hosszú előkészítéssel és részletes kidolgozással.

Ráadásul nem fektethetsz bele egy csomó időt, pénzt és energiát egy projektbe, ami majd 2 év múlva elkészül, csak azért mert “úgy érzed”, jó lesz a végeredmény. Ez alatt a 2 év alatt egy profi újgenerációs vállalkozás megszerzi a globális piacvezető pozíciót, mire te egyáltalán elindulsz.

Nincs időd arra, hogy rossz modellt építs. Nincs időd nagyot hibázni. Sok kicsi hiba azonban még a hasznodra is lehet.

A lean szemléletet a Toyota vezette be a veszteségek és a selejt minimalizálására és a hatékonyság növelésére, az újgenerációs vállalkozások számára releváns módon pedig Eric Ries dolgozta fel Lean Startup néven. A könyvet Magyarországon a HVG Kiadó jelentette meg, mindenképpen olvasd el.

A lean startup szemlélet lényege, hogy apró lépésenként halad a vállalkozás építésében.

Mindig csak annyit lép előre, amennyi minimálisan szükséges és elégséges ahhoz, hogy a megfogalmazott feltételezéseket, hipotéziseket igazolni tudja. A legtöbb esetben maga a termék nem is létezik még, mikor már több ezer előrendelés van rá. Így az előlegekből finanszírozható a termék előállítása, kisebb a kockázat, hiszen akkor kezdesz csak neki a termék létrehozásának, ha kellő érdeklődés mutatkozik rá.

Ezt csinálom például a DIV Akadémia kurzusaival.

Már jóval azelőtt promótálom és beharangozom a kurzust, mielőtt megalkotnám a képzés teljes anyagát. Feliratkoztatom azokat, akiket érdekel a téma, és ha megfelelő számban vannak, akkor létrehozom a kurzust is.

A lean startup mozgalom módszereiről hetekig lehetne beszélni, jelenleg számunkra most a leglényegesebb, hogy az újgenerációs vállalkozások kis lépésenként, de gyorsan haladnak előre, a veszteségek minimalizálására, a bevételek maximalizálására törekszenek, a lehető legrövidebb idő alatt, a minimálisan szükséges és elégséges energia befektetése mellett.

5. Automatizálás

Az automatizálás a technológiai forradalom legnagyobb erénye. Mindazokat a lépéseket, amiket eddig manuálisan végeztél te vagy a kollégáid vagy komplett csapatok, egyszerűen módodban áll automatizálni a technológia segítségével.

Még ma is nap mint nap megyek be üzletekbe, ahol nincs az, amit kerestem, de felajánlja az eladó, hogy beírja a telefonszámomat a kockás füzetbe, és szól, ha jön olyan termék.

Szerinted fel fog hívni valaha?

Ki tudja nyomonkövetni hiba nélkül, hogy ki mikor mit keresett? Néhány embernél még működhet, de soknál már biztosan nem.

És ebben erős a technológia: az új generációs vállalkozások a technológia segítségével képessé válnak bármilyen folyamatot végtelen számú alkalommal, hibátlanul elvégezni újra és újra manuális beavatkozás nélkül.

Ez pedig a legnagyobb királyság, az egyik személyes kedvencem.

Az új generációs vállalkozások tehát amit lehet, automatizálnak, így képessé válnak rá, hogy gyorsan növekedjenek, ami ugye a legalapvetőbb céljuk.

6. Mérhetőség

A klasszikus vállalkozási modelleknél a túlzott manualitás miatt az emberi tényezőt nagyon nehezen lehetett leválasztani a valós adatokról, emiatt aztán az adatok nem voltak teljesen objektívek, ezért sok esetben nagyobb esélyed volt jól dönteni a megérzéseid alapján, mint az eléd lerakott adathalmazra építve.

Emlékszem, amikor piackutatóként dolgoztunk főiskolás koromban.

Az utcáról hívtunk be embereket, hogy jól megkérdezzük őket, ízlik-e az adott joghurt. Teljes idiotizmusnak tartottam akkor is és annak tartom ma is, hogy az általunk produkált adatok alapján bármelyik cég felelős üzleti döntést hozott. De komolyan. Kabaré volt az egész.

A technológia mostanra azonban lehetővé tette számunkra, hogy valós, objektív adatok alapján hozzuk meg a vállalkozásunkkal kapcsolatos üzleti döntéseket. A digitális adatokban az a szép, hogy teljes mértékben hiányzik belőlük az emberi torzítófaktor.

Nulla bit, egy bit. Igen, nem.

Az már persze feladat, hogy ezeket az adatokat megfelelően értelmezzük, de a technológia ebben is a segítségünkre van.

Az adat egyébként ott hever mindenütt a vállalkozásod körül, csak észre kell venned és összegyűjtened. A legegyértelműbb talán a Google Analytics, aminek még ha rendszeresen alkalmazod is, mint elemző eszközt, biztos vagyok benne, hogy a benne rejlő lehetőségeknek maximum a 5-10%-át használod ki.

De ott van az adat a pénztárgépedben, a számlázó- és készletkezelő rendszeredben, a Facebook oldaladon, a hírlevélküldő szoftveredben, az értékesítőid mobilszámla kivonatán, mindenhol.

Neked csak használnod kell őket, és helyesen értelmezned.

Az újgenerációs vállalkozások lehetőleg minden döntést objektív adatokra alapoznak. Célokat tűznek ki, feltételezéseket fogalmaznak meg, és minden esetben adatokkal igazolják, hogy elérték-e a kívánt célt vagy igaznak bizonyult-e a feltevésük.

Így nagyban csökkentik a hibázás lehetőségét, bár még így is marad hibafaktor az adatok helytelen értelmezése esetén. Ezt azzal védhetik ki, hogy saját kárukon minél előbb megtanulják helyesen elemezni, értelmezni az adatokat.

A mérhetőség tehát az új generációs vállalkozások hatodik jellemzője.

7. Delokalizáció

A 2.részben már érintettük, hogy a technológia milyen mértékben törölte el a határokat, mennyire helyfüggetlenné vált az üzlet mára. Ha olvasod a Forbes magazint, az összes sikeres magyar startup útja a fellendülést követően ugyanazt az ívet írja le: budapesti központtal van egy fejlesztő bázis, ahova a magyarok mellett bedolgoznak fejlesztők Indiából, Stockholmból és Indonéziából is, irodákat nyitnak az értékesítés támogatására az Egyesült Államokban San Francisco-ban és New Yorkban, esetleg Hong Kongban, de az ügyfeleik a világ minden pontjáról érkeznek.

És ezek a lehetőségek számodra is rendelkezésre állnak, ha megérted a lényeget.

A DIV Akadémia stúdiója például Budapesten van, az alkotómunkát Kecskemét mellett, a saját irodámban végzem, a szerverek megint máshol vannak, a fejlesztő és grafikus kollégák az ország több városából illetve New Yorkból végzik a dolgukat.

Az új generációs vállalkozások a földgolyót egy nagy játszótérként szemlélik, nem foglalkoznak azzal, mi milyen messze van honnan, gyakorlatilag helyfüggetlenül működnek.

Így mindig azt tehetik, ami az üzleti célokat leginkább szolgálja, és a működési költségeiket mindig alacsonyan tartják.

Az új generációs vállalkozások utolsó, hetedik jellemzője tehát a helyfüggetlenség, a delokalizáció.

Nnnnnnnna… Hát ez nem kevés változás, nem kevés információ. A legfontosabb, hogy nyisd ki az elmédet, ne címkézd még meg a dolgokat. Hagyd, hogy ezek az információk dolgozzanak benned, ne akard irányítani a működésüket. Akkor is ez van, ha egyből ki akarod kezdeni az információkat, és akkor is, ha hagyod őket leülepedni.

Összegzés

A Pénztermelő Vállalkozás Kihívás mai, 3 részében sorra vettük az újgenerációs vállalkozások 7 fő jellemzőjét.

Megértettük, hogy a digitális iparágakban a 95/5-ös szabály miatt elsődelegesen a gyors növekedésre koncentrálnak, hiszen, ha nem elég gyorsak, akkor a konkurencia elragadja a 95%-át a piacnak, és nekik az 5% marad csak a többi versenytárssal közösen.

Felhasználóban, felhasználói élményben gondolkoznak vevők helyett. Amit lehet, egyszerűsítenek, minimalizálják a veszteségeket, maximalizálják a bevételt, miközben igyekeznek csak a minimálisan szükséges és elégséges energiát befektetni.

Automatizálják a folyamataikat, amennyire csak lehetséges, hogy minél gyorsabban növekedhessenek.

Mérik a teljesítményüket, adatokat gyűjtenek, és ezeket megfelelő módon elemzik, értékelik, hogy megalapozott üzleti döntéseket hozhassanak.

Működésük határok nélküli, nem a földrajzi elhelyezkedés határozza meg az üzletmenetüket, hanem teljes egészében az üzletmenet határozza meg a helyszínfüggetlen működésüket.

Szilvágyi-Szeli Péter vagyok, és elérkeztél a saját Pénztermelő vállalkozásodhoz vezető 1000 mérföldes utad első lépésének legizgalmasabb részéhez: a következő részben megmutatom neked a Pénztermelő vállalkozás modelljét.

A kezedbe adom a bakancslistát, ami alapján végig tudsz haladni velem az úton, ha elég kitartó vagy, és képessé válsz arra, hogy ne csak sikeres vállalkozást menedzselj, hanem kimagasló életminőséget is biztosíts a magad és a környezeted számára.

Kihívás:

A 7 jellemzőből hánynak felel meg a vállalkozásod jelenlegi állapotában? Melyikek ezek? Bevállalod?

﹀ Oszd meg velem egy hozzászólásban!

 

Holnap nagy dolgot mutatok be Pénztermelő Vállalkozás Kihívásban!

4. rész

Így alapozd meg a Pénztermelő vállalkozásodat 3 egyszerű lépésben!
2017.03.30.

Na, a negyedik részben jön az igazi kihívás: megmutatom neked lépésről lépésre, hogyan rakhatod le a Pénztermelő vállalkozásod alapjait. Nem kell semmit magadnak kitalálnod, csak követned kell azt a 3 lépést, amit bemutatok. Ez a deal: én megismertetlek ezekkel a kulcslépésekkel, te pedig megléped őket. Ne feledd, a megvalósítás minden esetben rajtad múlik. Én csak a nitrót adom, a gázpedált neked kell nyomnod.

Szeretném, ha ez a játék igazán interaktív lenne, ezért 3+1 dolgot kérek tőled:

1. Ha még nem tetted meg, iratkozz fel a kihívás értesítési listájára

2. Lájkold a Digitális Vállalkozás Facebook oldalát

 

3. Oszd meg ezt a cikket az ismerőseiddel, hogy ők is csatlakozhassanak a kihíváshoz

Oszd meg a cikket a cikk alatt található gombok segítségével a Facebookon, Twitteren, Pinteresten (amelyiket használod)! Ha nincs ötleted, mit írjál nekik, másold be egyszerűen ezt a szöveget:

“Éppen most csatlakoztam Szilvágyi-Szeli Péter ingyenes Pénztermelő Vállalkozás Kihívásához, hogy megtudjam, hogyan tehetem a vállalkozásomat élhetővé és fenntarthatóvá. Csatlakozz te is, ha játszva akarod megtudni, hogyan lépj ki a mókuskerékből!” 

+1 Oszd meg velem egy hozzászólásban, hogy a 7 jellemző közül hánynak felel meg a vállalkozásod jelenlegi állapotában?

Tehát kíváncsi vagyok, 7-ből hány jellemzővel egyezik a vállalkozásod. Másrészt, ha még nem tetted, oszd meg velem és a többiekkel, hogy ki vagy, miért csatlakoztál a kihíváshoz, és mivel foglalkozik a vállalkozásod. Ha még csak tervezed a vállalkozásod indítását, azt is oszd meg, kíváncsi vagyok rá.

Holnap pedig figyeld a postafiókodat, mert érkezik az értesítő a negyedik részről, amiben megmutatom neked lépésről lépésre, hogyan rakhatod le a Pénztermelő vállalkozásod alapjait..

Szilvágyi-Szeli Péter vagyok, ez pedig a Pénztermelő Vállalkozás Kihívás, te pedig a legjobb helyen vagy ahhoz, hogy megoldást kapj a vállalkozásoddal kapcsolatos kétségeidre.


2 hozzászólás

2 Comments

  1. Kötő Mariann

    2017.03.30 / 21:29

    Szia!
    Szerintem sajnos egyiknek sem.

  2. Szilvágyi-Szeli Péter

    2017.03.30 / 21:42

    Szia Mariann,

    köszönöm az őszinteségedet, akkor ezen változtatnod kell, gondolom ez számodra sem kérdés.

    A kihívás 4. részében (http://bit.ly/pvkihivas4) megtalálod a megoldást arra, hogyan tudod élhetővé és fenntarthatóvá tenni a Hímzésvilágot. Ha hosszú távon tervezel a Hímzésvilággal, mindenképpen javaslom, hogy legyél ott a Pénztermelő Vállalkozás Mesterképzésen (http://bit.ly/divakademia), ahol elsőkézből megkapod azt a gyakorlati útmutatást, aminek a segítségével fel tudod építeni a Hímzésvilág jövőbiztos változatát.

    Igazából szerencsés helyzetben vagy, mert a termékeid kiválóak, csak a megfelelő modellt kell alájuk tenned. 🙂

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Feljebb

Pin It on Pinterest

Tetszett a cikk?

Oszd meg az ismerőseiddel is!