WooCommerce
Facebook hirdetés

AdEspresso: ultrahatékony Facebook kampánykezelés pofonegyszerűen

AdEspresso: ultrahatékony Facebook hirdetés | Közösségi média | Digitális Vállalkozás

Az AdEspresso a Facebook hirdetéseid elkészítésében és menedzselésében segít. Használatával a natív Facebook hirdetéskezelő hibáit tudod kiváltani.

KÉP FORRÁS: adespresso.com

Mi az az AdEspresso?

Az AdEspresso neve ismerősen csenghet, hiszen nemrég olvashattál itt a DIV magazinban az általuk fejlesztett Facebook pixel kezelő WordPress bővítményről, a Pixel Caffeine-ről.

Először is tisztázzuk, hogy egyáltalán miről van szó. Az AdEspresso egy kampánykezelő és optimalizáló szoftver, ami a Facebook hirdetéseid elkészítésében és menedzselésében lesz segítségedre.

Természetesen a Facebook-on való hirdetéshez a használata nem kötelező, de ha készítettél már Facebook hirdetéseket, akkor tudod, hogy a beépített hirdetéskezelő (vagy a Power Editor) nem mondható éppen tökéletesnek… vagy jónak. Maradjunk annyiban, hogy működőképes.

Az AdEspresso pontosan ezt a közel sem felhasználóbarát felületet hivatott kiváltani.

A szoftver 3 különböző csomagban érhető el. Lényegében mindhárom csomag megegyezik a funkciókban, a fő különbség az alfiókok számában és a költési limitben van.

A legtöbb vállalkozásnak bőven elég lesz az alap (Base) csomag, ami havonta 49 dollárba kerül és 3.000 dollárban van megszabva a költési limit. Ez azt jelenti, hogy ez a csomag tökéletes lesz bárkinek, aki havonta kevesebb, mint ~1 millió forintot hirdet el Facebook-on.

A két nagyobb csomagnál ez a limit 10.000 és 50.000 dollár, ami hazai viszonylatban az ügynökségeken kívül nem sok mindenkit érint.

Azt azért még tudnod kell, hogy a hirdetési költséget továbbra is a Facebook felé fizeted, az AdEspresso csak a szoftver havidíját vonja majd le a kártyádról.

Bónusz

Ezt nem sokan tudják, de az AdEspresso-nak van egy negyedik, titkos csomagja is, ami árban a legkedvezőbb: mindössze 19 dollár havonta. Cserébe a költési limitben van megkötés, amit 500 dolcsiban korlátoztak, de a legtöbb kisvállalkozásnak ez a havi ~150.000 Ft hirdetési költségkorlát is bőven elég lesz. A cikk végén megmutatom hogyan érheted el ezt a titkos csomagot!

Miben jobb az AdEspresso a natív hirdetéskezelőnél?

Kezdjük rögtön a szoftver legerősebb tulajdonságával. Lényegében százával tudja elkészíteni a hirdetésverziókat, mindezt egy pár kattintással és 2-3 percnyi munkával.

Elmondhatatlanul nagy segítség tud lenni A/B tesztek készítésekor, de csak úgy általában is jelentősen leegyszerűsíti a kampánykészítés folyamatát. (Ha érdekel az A/B tesztelés, olvasd el az erről szóló, Mi az az A/B tesztelés? című bejegyzésemet.)

Egy kampányon belül korlátlan számú hirdetéscsoportot és maximum 250 hirdetésverziót tud legerenálni. És a legjobb az egészben, hogy pofonegyszerűen működik. Csak meg kell adnod például 4 különböző headline-t, képet és célközönséget, a szoftver pedig perceken belül elkészíti helyetted a 4*4*4=64 hirdetést.

A másik kedvenc funkcióm “automatikus optimalizálás” névre hallgat, és nem meglepően a kampány optimalizálásában segít… méghozzá automatikusan. És valami elképszetően jól működik.

A funkció lényege, hogy folyamatosan monitorozza az adott kampány teljesítményét, és előre meghatározott szabályok alapján (amit akár te is módosíthatsz, kiegészíthetsz, törölhetsz) állítja le a rosszul teljesítő hirdetésverziókat.

Ha úgy látja, hogy valami nagyon viszi a pénzt, akkor azt a hirdetést azonnal leállítja, de a nagyobb döntéseket azért a kezünkben hagyja.

Imádom a “Tips of the day” nevű funkciót is, ami a statisztikák alapján megsúgja, hogy ez és ez a hirdetés elég rosszul teljesít, majd rákérdez, hogy egy gombnyomással le akarod-e állítani az összeset.

Ezt például egy jelenleg futó kampányunkból fotóztam ki. Felhívta a figyelmem, hogy a kiemelt headline a bal oldalon található képpel párosítva 163%-kal drágább kattintásokat eredményez, így érdemes lenne leállítanom.

Ha több hirdetési fiókot kell kezelned, ez a funkció már önmagában is megéri az egész előfizetés árát!

Így kezdd el Te is használni az AdEspresso-t (az első 14 nap ingyenes)!

Feltételezem, hogy már van saját AdEspresso fiókod (ha még nincs, akkor regisztrálj be a 14 napos ingyenes próbaidőszakért) és be is tudsz oda lépni.

Kattints hát a főoldalon a login menüpontra, ahol a következő képernyő fogad majd. Ide csak írd be a korábban megadott e-mail címedet és jelszavadat, és már bent is vagy.

Ha mindent jól csináltál és már aktív a fiókod, akkor egy ehhez hasonló vezérlőpult fogad majd téged is. Fusd át jó alaposan és barátkozz meg vele, mert nagyon hasznos társad lesz még a jövőben.

Legelső alkalommal érdemes a jobb felső sarokban található settings menüre kattintani és megadni pár alap beállítást.

Itt tudod kezelni a hirdetési fiókjaidat (akármennyit hozzá tudsz adni) és itt találod az AdEspresso-s csomagod részleteit is. Láthatod, hogy mikor esedékes a következő számla, hol tartasz jelenleg a havi költési limitben, hány aktív hirdetési fiókod van és mi az aktuális fizetési módod. Ha le szeretnéd mondani az előfizetésed, azt is itt tudod megtenni.

Ennyit a beállításokról, jöjjön a következő fontos menüpont, ami a University lesz. Ez egy kis “bónusz” az előfizetésed mellé, ami főleg kezdők számára tartogat pár igazán hasznos információt.

A Universityben kereshető formában megtalálsz több mint 250 ezer Facebook hirdetést, 8 ezer Twitter hirdetést és 25 ezer landing page-et. Nagyon jól tud jönni, ha éppen inspirációt keresel a következő kampányodhoz!

Az egyetemen találhatsz még Facebook hirdetési alapokról szóló kurzusokat és rögzített webinárokat is, amiket végignézve nagyon sokat tanulhatsz a hirdetéskészítés technikai oldaláról.

4 egyszerű lépés: így készítsd el az első AdEspresso kampányodat!

A következő részben lépésről-lépésre végigvezetlek a kampánykészítés folyamatán. Jól figyelj, mert pár perc alatt el fogunk készíteni 120 hirdetést! Ne aggódj, egyszerűbb mint gondolnád!

1. lépés: A kampány adatainak megadása

Minden egyes kampány készítésekor az első dolgod (a kampány nevének megadása után) a kampány céljának kiválasztása lesz.

Ez Neked már biztosan nem újdonság, hiszen ugyanígy kezdjük a kampánykészítést a FB beépített felületén is. AdEspresso-ban is ugyanazon kampánycélok közül válogathatsz mint a Facebook hirdetéskezelőjében, bár az AdEspresso azért átláthatóbban mutatja be a lehetőségeket.

Az is hasznos, hogy minden opcióhoz jár egy 1-2 mondatos leírás is, amiből már eléggé egyértelművé válik, hogy mikor érdemes az adott kampánycélt választani.

Leggyakrabban a következő 4 opciót fogod használni:

External website

A legalapvetőbb opció. Ha egy ajánlatot hirdetsz és a landing oldaladra szeretnéd irányítani a hirdetésre kattintókat, akkor ez a lehetőség lesz a nyerő.

Right hand column

Lényegében ugyanaz a helyzet, mint az előző lehetőségnél, csak ennél az opciónál kizárólag a jobb oldali oszlopban helyezi el a rendszer a hirdetésedet. Ezt akkor válaszd, ha kifejezetten a jobb oldali oszlopra optimalizált hirdetést szeretnél készíteni.

Page likes

“Lájkgyűjtő” kampánycél, amely abban lesz segítségedre, hogy növeld az üzleti oldalad rajongóinak számát. Önmagában nem éri meg erre költeni, de egy jó social media stratégiával és egy kis egyéni célközönséges varázslattal csodákra képes.

Page post

Kiemelheted vele az oldalad bármelyik normál posztját.

Most a bemutató kedvéért a “Page likes” céllal fogok összedobni egy kampányt, amivel egyszerűen az lesz a célunk, hogy növeljük a Facebook oldalunk lájkolóinak számát.

Ehhez egyszerűen csak kiválasztom az adott célt, majd az oldal alján lévő nagy zöld gombra kattintok.

Készen is vagyunk az első lépéssel.

2. lépés: Hirdetés design

A következő oldalon a hirdetésünk kreatívját tudjuk megtervezni. Itt értelemszerűen meg tudjuk adni a címsorokat, leírásokat, CTA-kat, valamint a képeket és videókat is.

A/B tesztet is pofonegyszerűen tudunk készíteni. Ha például több címsor ötlet is kipattant már a fejedből, akkor a kék plusz ikonra kattintva megadhatod az összes verziót, a rendszer pedig teljesen automatikusan (és azonnal) legenerálja számodra az összes hirdetést.

Ha mondjuk megadsz 3 címsort és 8 képet, akkor máris 24 féle kreatívot készítettél, amit a rendszer egyidőben futtat majd ugyanannak a célközönségnek egy pár napon keresztül, mielőtt még leállítaná a gyengébben teljesítőket.

Az oldal alján, a “Placement & Previews” bekezdésben láthatod, hogyan fognak kinézni az elkészített hirdetéseid, valamint a kék pipára kattintva engedélyezheted és letilthatod a különböző megjelenési helyeket (desktop feed, mobile feed, right hand column és audience network).

Tipp

Személy szerint én szeretek minden elhelyezésre külön kampányt készíteni, hiszen sokkal kevesebb szöveg fér el egy jobb oldali sávos hirdetésbe, mint a hírfolyamba. Ha mindig csak egy elhelyezésre fókuszálsz, úgy sokkal jobban tudsz játszani az elemekkel és a kész hirdetés is átlátható és egyértelmű lesz mindenki számára.

3. lépés: Célközönség megadása

A következő lépés során a célközönséget fogjuk meghatározni, ami a kreatív elkészítése mellett a másik kedvenc részem, hiszen itt lehet még igazán úgy játszadozni a beállításokkal, hogy annak jelentős eredménye lesz a teszt során.

A fenti screenshoton egy részét láthatod annak, hogy milyen részletesen tudjuk becélozni az embereket. Sajnos ebben a cikkben most nem megyünk bele a célzási részletekbe, de nagyjából ugyanazokat a lehetőségeket találod meg itt is, mint a Facebook hirdetéskezelőjében.

Ami a 3. lépés során érdekes, az a “Test Multiple Audiences” névre hallgató fül, ahol több előre elmentett célközönséget is megadhatsz A/B tesztelés céljából (ugyanúgy, mint az előző lépésben a headline-ok esetében).

Egyszerűen csak ki kell választanod a már meglévő célközönségeket, a rendszer pedig azonnal megsokszorozza az addigi hirdetéseid számát.

Tipp

Ha több célközönséget szeretnél letesztelni, de azok még nincsenek elkészítve, akkor a Single Audience fül alatt összedobhatod azokat anélkül, hogy ki kellene lépned a kampánykészítésből. Egyszerűen csak add meg a kívánt beállításokat, mentsd el a célközönséget majd törölj minden beállítást és kezdd az egészet elölről. Az így elmentett közönségeid egyből megjelennek a Test Multiple Audiences menüpontban.

Most ebben a teszt kampányban meg fogok adni 5 különböző célközönséget, ami azt jelenti, hogy a rendszer 5 hirdetéscsoportot készít majd el, egyenként 24 hirdetéssel. Ez máris 120 különböző hirdetést jelent.

Gondolj csak bele, milyen embertelen mennyiségű időbe telne, ha mindezt kézzel próbálnánk megcsinálni…

Tipp

Ha már vannak kialakított buyer personáid, akkor érdemes minden personát külön célközönségként kezelni. Így minden egyes personádnak lesz egy saját hirdetéscsoportja, amiből rendkívül érdekes dolgokat tudhatsz meg. Nagyon gyakori például, hogy a különböző korosztályok teljesen másfajta megszólításra reagálnak jól, de az is megfigyelhető, hogy a kapcsolatban élőket és a szingliket is másképp tudod elérni. Ezeket mindenféleképpen érdemes letesztelni.

4. lépés: Budget & Bidding

A 4. lépés során adhatod meg a kampányod költségkeretét (napi/élettartam), a kezdő és befejező időpontot, a licit mértékét, valamint azt, hogy mi alapján szeretnél fizetni a Facebook-nak.

Választhatsz minimum, medián vagy maximum licitértékek közül, de van egy automatikus lehetőség is. Ilyenkor a Facebook szabályozza a licited mértékét úgy, hogy a minél magasabb konverziót tartja szem előtt. Én általában automatikuson szoktam hagyni. Kezdőként ne piszkáld, nincs túl nagy befolyással a kampányod teljesítményére és a FB rendszere amúgy is elég jó munkát végez.

Ezen az oldalon a költségkeret és az időtartam beállításán kívül nem sok dolgod lesz, a kampánycél alapján általában jól belövi az AdEspresso a beállításokat. Csak akkor piszkálj hozzá bármihez is, ha tudod, mit csinálsz!

Az automatikus optimalizációt érdemes még bekapcsolni, mert így nem kell állandóan a statisztikákat bújnod ahhoz, hogy leállítsd a gyengén muzsikáló hirdetéseket… a rendszer megteszi ezt helyetted. Minél több hirdetést készítettél el így, annál többet tud majd neked spórolni a szoftver.

Ha mindent beállítottunk, nincs más dolgunk, mint a jobb oldali oszlopban leellenőrizni az adatokat, majd a nagy zöld Publish gombra kattintani.

Lényegében ennyi, ilyen egyszerűen készítettünk el egy 120 hirdetésből álló Facebook kampányt!

Beszéljünk a titkos, 19 dolláros csomagról!

Ahogy ígértem a cikk elején, még azt is megmutatom neked, hogy hogyan spórolhatsz meg több százezer forintot a titkos csomag előcsalogatásával.

Ez olyan belső információ, amit csak a Digitális Vállalkozás közösség tagjai ismerhetnek meg, ezért add meg az alábbi blokkban a keresztnevedet és az e-mail címedet a tartalom feloldásához:

Van már bármilyen tapasztalatod, legjobb gyakorlatod, trükköd az AdEspresso-val kapcsolatban?

﹀ Oszd meg velünk egy hozzászólásban!


16 hozzászólás

16 Comments

  1. Vörös István

    Vörös István

    2017.03.21 / 19:40

    230 like egy 5 éves Facebook oldalon, ami szponzorálva van… jó referencia 😀 😀
    A szerzőnek meg 45 darab… ultrahatékony, nagyon profi 😉 !

    • Digitális Vállalkozás

      Digitális Vállalkozás

      2017.03.21 / 19:52

      István, a domain és a FB oldal valóban 5 éves, eddig azonban nem történt rajta semmi. Az oldal március 1-jén indult, tehát pont 3 hete… Ha trollkodsz, legyél alaposabb… 😉

    • Balogh Dávid

      2017.03.22 / 09:26

      Hoppá, már 65! 🙂
      Egyébként nem én vagyok a referencia, szó sem volt egyik cikkemben sem egyik honlapunkról és FB oldalunkról sem. Ez egy egyszerű szoftverbemutató cikk. Ha releváns referenciát akarsz akkor az az lesz, hogy ~fél milliót kezelek havonta AdEspresso-val, tehát ismerem a szoftvert.

  2. Soós Tamás

    2017.03.24 / 18:34

    Nekem meg nem számít hány lájkotok van. A saját oldalamon sem törekszem a gyűjtésére, mert úgy is csak hirdetésekkel lehet elérni az embereket. Viszont az Adespresso-ról ez volt az első magyar nyelvű leírás, amit láttam, úgyhogy köszönöm az összefoglalót!

  3. Gergő

    2017.05.03 / 17:18

    Sziasztok, nem működik a “titkos” infó lekérése. megszűnt?

    • Szilvágyi-Szeli Péter

      2017.05.03 / 17:22

      Szia Gergő,

      működik a funkció, most leteszteltük a biztonság kedvéért. Miután megadtad a keresztnevedet és az e-mail címedet, feloldja az oldal a tartalom elrejtését, és el tudod olvasni a cikkben folytatólagosan, hogyan tudsz spórolni havonta 30$-t az AdEspresso előfizetéseddel.

      • Gábor

        2017.05.14 / 22:33

        Sajnos a “titkos info” kérés nem működik. Kár.

        • Szilvágyi-Szeli Péter

          2017.05.15 / 08:21

          Szia Gábor,

          múlt héten valóban volt gond az optin funkcióval, mostanra javítottuk, újra rendben működik.

          Kérjük próbáld újra, 30$-t megér. 🙂

          • Gábor

            2017.05.15 / 13:05

            Köszönöm, már megy 🙂

  4. Anda Richárd

    2017.05.20 / 16:26

    Sajnos nem elérhető a “titkos infó” … Tudnátok esetleg orvosolni?
    Köszi!

    • Szilvágyi-Szeli Péter

      2017.05.23 / 09:17

      Szia Richárd,

      végre sikerült kiderítenünk, mitől krepált be újra meg újra az opt-in modul. A cache bővítménnyel akadt össze, ezt most orvosoltuk, mostantól mennie kell. 🙂

  5. Levente

    2017.12.13 / 12:12

    Sajnos újra nem elérhető a “titkos info”…:)

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Feljebb

Pin It on Pinterest

Tetszett a cikk?

Oszd meg az ismerőseiddel is!