WooCommerce
Tudás

A pénztermelő webszövegírás 12 alaptörvénye – Olvasd és alkalmazd!

A webszövegírás 12 alaptörvénye | Tudás | Digitális Vállalkozás

A webszövegírásnál semmi más dolgod nincs, mint ötvözni a reklámszakma nagy öregjeinek törvényeit a technológia nyújtotta lehetőségekkel.

Kép forrás: Stocksnap.io

A webszövegírás esetében, ha igazán jól akarod csinálni, vissza kell nyúlnod a reklámszakma nagy öregjeihez. Ebben az a jó hír, hogy ők 50-100 évvel ezelőtt mindent kitaláltak az ultrahatékony és pénztermelő szövegek írásával kapcsolatban. Semmi más dolgod nincs tehát, mint betartani az ő törvényeiket, és kiegészíteni a technológia fejlődése nyújtotta lehetőségekkel.

Nézzük, mi az a 12 alapvető dolog, amit figyelembe kell venned, ha pénzt akarsz keresni a weben.

1. Határozd meg a célcsoportod!

Kik a potenciális vevőid? Ez az első és legfontosabb kérdés, amire választ kell adnod, mielőtt hozzáérnél a billentyűzethez. Kinek szól az üzeneted? Trendekben jártas fiataloknak szeretnél eladni, vagy középkorú, többgyerekes családanyák a befutók nálad? Bárkik legyenek is, a lényeg, hogy előre pontosan meghatározd, kik ők, és mik az igényeik.

Ha ezt nem teszed meg, semmi értelme tovább olvasnod, mert egy vasat sem fogsz keresni a weben.

2. Tervezz előre!

Elsőre talán jó ötletnek tűnik leülni a két megbeszélés közötti félórás kávészünetben a monitor elé, és összedobni pár sort a kezdő oldaladra. Azonban a jövőbeni ügyfeleid nevében kérlek, ne tedd!

Sokkal jobb, ha az első gondolataid rendszertelen bekalimpálása helyett először tisztázod magadban a következő kérdéseket:

1. Mi a célom ezzel az írással?

2. Ki a célcsoportom?

3. Mit szeretnék elmondani nekik? Mi a fő üzenetem? (Mindig jusson eszedbe írás közben, hogy azok a látogatók, akik először látják a weboldaladat, apró részletek helyett általában csak egyetlen benyomásra fognak emlékezni belőle – ha egyáltalán emlékezni fognak rá.)

4. Milyen szövegstílus illik a célcsoportomhoz?

5. Mi az ajánlatom, amivel megkönnyíthetem az életüket?

6. Utoljára pedig, de ez talán a legfontosabb, mit akarok elérni náluk? Mit szeretném, hogy tegyenek, miután elolvassák a szövegemet?

Mindig legyen válaszod a fenti kérdésekre, mielőtt hozzáfogsz az íráshoz.

3. Fogalmazz egyszerűen és világosan!

Felmérések szerint egy interneten olvasott mondat ideális hossza 15-16 szó közé tehető. Ne aggódj, ez nem azt jelenti, hogy innentől minden leírt mondatodban szavakat kell számolgatnod. Csupán annyi az üzenete, hogy fogalmazz egyszerűen és lényegretörően. A cicerói mondataidból dobj ki minden szót, ami nem a lényeget írja le, és szabdald fel őket több mondatra. Lehetőleg használj egyszerű mondatokat a többszörösen összetettek helyett.

4. Szánd meg az olvasóidat!

„Az olvasóknak ezer meg ezer apró, papírra vetett jelet kell azonosítaniuk és azonnal értelmet találniuk nekik. Olvasniuk kell – ami egy olyan bonyolult művészet, hogy a legtöbb embernek 12, az általános és a középiskolában eltöltött tanulós év után sem sikerül elsajátítani.” – Kurt Vonnegut

Érdemes tehát egyszerű szövegekben gondolkodnod. Kerüld a hosszú bekezdéseket, három-négy mondat bőven elég bekezdésenként. Írj úgy, hogy azt egy 6 éves gyerek is megértse.

Hogy a webszövegeid könnyen érthetőek legyenek, tagold fejezetekkel és alcímekkel a mondandódat. Tiszteld meg ezzel azokat, akik először látogatnak a weboldaladra. A szöveg nem a szavak száma miatt válik hatásos és hatékony tartalommá egy honlapon. A tartalom tagoltsága, struktúrája sokkal fontosabb. Ezért a listák és alcímekkel ellátott felsorolások rendkívül hatékonyak az információk gyors és érthető átadásában.

5. Gondolkodj a felhasználó fejével!

Bármilyen iparágban utazol, a gondolkodásod fókuszában mindig a vásárlód kell, hogy álljon. Elég, ha csak magadra gondolsz, hogy Te hogyan viselkedsz vásárlóként, és milyen az a szolgáltatás, amit Te szeretsz. Ami engem illet, én például szeretem a sallangmentes, informális stílusban megírt, az érdeklődésemnek megfelelő további termékeket ajánló oldalaknak.

A sikerük receptje nagyon egyszerű. Ezek az oldalak már rájöttek arra, hogy a felhasználókat nem az érdekli, hogy Te mint értékesítő mit állítasz a termékedről. Ami a látogatóidat érdekli, az az, hogy az általad nyújtott szolgáltatás hogyan könnyíti meg az életüket.

Ha fel akarod robbantani a pénztárgépet, mondd el a látogatóidnak, hogy a te terméked vagy szolgáltatásod hogyan segíti az ő túlélésüket.

6. Ismételni, ismételni, ismételni!

Az ismétlés a webszövegírás egyik legalapvetőbb törvénye. Gondolj csak azokra reklámokra, amelyeket annyiszor hallottál már, hogy álmodból felébresztve is el tudod mondani a szövegüket, pedig utálod őket, mert rémségesen gagyik. Egyszerű és kristálytiszta üzenetet közvetítenek, és kihasználják az ismétlésben rejlő erőt.
Előfordulhat, hogy a weboldalad tartalmát a látogatók csak egyszer olvassák el. Ez azt jelenti, hogy fokozattan kell ügyelned arra, hogy egy brutális dózis pozitív benyomással távozzanak.

Elsőként mondd meg az olvasóknak, hogy mit fogsz elmondani nekik, majd mondd el nekik, végül ismételd meg, ami eddig elhangzott.

7. Tűnj ki a tömegből!

A webszövegednek weboldalak és blogok tizezreivel kell versenyeznie, ezért úgy kell gondolkodnod, mint egy előadóművész. Számos módja van annak, hogy kitűnj a tömegből. Minél szokatlanabb, eredetibb stílusban teszed ezt, annál jobb!

Használhatsz történeteket, melyeket a mindennapi életed inspirált. A jópofa ötletek azonban nem jelentik azt, hogy bohócként kellene viselkedned. Mindig ragaszkodj a saját stílusod határaihoz, és csak olyan messze menj el, ameddig még nem válsz nevetségessé. Hidd el, még a legszárazabb témákról is lehet úgy írni, hogy az magával ragadja a látogatót.

A lényeg, hogy valamiben más legyél, mint a többiek. Ha a versenytársaid a piacon azt állítják, hogy ők gyorsabbak, jobbak vagy olcsóbbak, akkor Neked is kell találnod valamit, amivel bevésed magad a látogatóid elméjébe. Megtaláltad már azt a pozíciót, ami megkülönbözteti a vállalkozásodat a versenytársaidtól?

8. Építs az érzelmek erejére!

A webszövegírás során a hatásgyakorlás legjobb módja, ha a szövegeiddel a célcsoportod érzelmeit veszed célba. Hogyan? Ahogy a valós életben, ha azt szeretnéd, hogy az emberek meghallgassanak Téged, akkor valami olyat kell állítanod, ami találkozik az érdekeikkel. Így érheted el, hogy valóban figyeljenek arra, amit mondasz. A weben ezt például úgy tudod elérni, hogy nem csak te mondod el, milyen jó a terméked vagy a szolgáltatásod. Helyezz el inkább néhány vásárlói véleményt vagy vevői történetet arról, hogy az eddigi ügyfeleidnek milyen pozitív élményekkel járt veled üzletelni, milyen problémájuk oldódott meg ezáltal, stb.

A webszövegeidnek meg kell válaszolnia azt a kérdést, hogy az ügyfeleid élete miért lesz jobb azáltal, hogy a Te termékeidet, szolgáltatásaidat választják.

9. Tegyél fel igennel megválaszolható kérdéseket!

„Hozzám jössz feleségül?” Ha felteszed ezt a kérdést, akkor biztos vagy a dolgodban és számítasz a pozitív válaszra. A hatékony webszövegírás egyik kiemelt eszköze, ha olyan kérdéseket teszel fel, amelyekre minden bizonnyal igen a válasz. Az ilyen kérdések az olvasás során tudattalanul is megerősítik az olvasóidban azt az érzést, hogy egyetértenek veled. Ez pedig fontos lépés annak érdekében, hogy az üzleti ajánlatodra is igennel feleljenek majd.

10. Légy barátságos!

A jó webszöveg stílusa egy baráti beszélgetéshez hasonlít. Felejtsd el a formális nyelvet és a szakkifejezések használatát. Helyette inkább olyan szövegeket írj, aminek a stílusa a hétköznapi beszédmódodra hajaz. Ha nem vagy biztos a dolgodban, olvasd fel magadnak hangosan a megírt szöveget. Ha hangosan is jól hangzik, akkor jó úton jársz.

11. Készíts szöveggyűjteményt!

Legyen egy saját gyűjteményed tele inspiráló ötletekkel, régi, jól bevált reklámszövegekkel, címsorokkal. Nem számít, hogy 30 éves reklámszlogen vagy tegnap hallottad a rádióban. Ahogy a profi szövegíróknak, Neked is legyen egy saját gyűjteményed a példaképeidnek tartott szövegekből, amiből ötletet meríthetsz egy lusta délutánon, amikor épp semmi őrülten jó nem jut majd az eszedbe.

A jó művész másol, a zseni lop. Ne félj másoktól tanulni!

12. Gondolj a keresőrobotokra!

A keresőoptimalizálás (angolul: SEO, azaz Search Engine Optimization) miatt olyan tartalom létrehozásában vagy érdekelt, ami a keresőrobotok figyelmét is felkelti. Minél jobb a webhelyed és a tartalmad SEO értéke, annál több látogatót hoznak majd az oldaladra a keresőrobotok. Ezért létfontosságú, hogy a tartalmadhoz illő és releváns kulcsszavakkal lásd el a webszöveged. A legjobb kulcsszavak megtalálásához használd a Google Kulcsszótervezőt-t. A legjobb kulcsszavak azok, amikre a legtöbben keresnek a célcsoportodból a termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban.

Szeretnél többet tudni a webszövegírásról?

Töltsd le a Pénztermelő webszövegírás című e-könyvet most ingyen!

Te mennyire tudatosan kezeled a webszövegeidet?

﹀ Oszd meg velünk egy hozzászólásban!


Kattints, és szólj hozzá!

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Feljebb

Pin It on Pinterest

Tetszett a cikk?

Oszd meg az ismerőseiddel is!